Primăria municipiului Piatra-Neamț, prin Direcția de Asistență Socială începe de luni, 𝟯 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟯, distribuirea pachetelor cu alimente acordate prin Programul Operaţional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD), la Depozitul Local de pe strada Izvoare, nr. 151K (cartier Speranța), conform programului de funcționare 𝐋𝐔𝐍𝐈 - 𝐉𝐎𝐈, între 𝐨𝐫𝐞𝐥𝐞 𝟎𝟖:𝟑𝟎𝟏𝟔:𝟎𝟎 și 𝐕𝐈𝐍𝐄𝐑𝐈, între 𝐨𝐫𝐞𝐥𝐞 𝟎𝟖:𝟑𝟎𝟏𝟒:𝟎𝟎.

Perioada de distribuire a pachetelor cu alimente este stabilită prin OUG nr. 84/ 2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului operaţional Ajutorarea persoanelor defavorizate – POAD, astfel:

- 𝘁𝗶𝗺𝗽 𝟰𝟱 𝗱𝗲 𝘇𝗶𝗹𝗲 𝗰𝗮𝗹𝗲𝗻𝗱𝗮𝗿𝗶𝘀𝘁𝗶𝗰𝗲, respectiv intervalul 𝟯 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲𝟭𝟳 𝗺𝗮𝗶 𝟮𝟬𝟮𝟯, pentru familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 și familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010;

- 𝘁𝗶𝗺𝗽 𝗱𝗲 𝟭𝟱 𝘇𝗶𝗹𝗲 𝗰𝗮𝗹𝗲𝗻𝗱𝗮𝗿𝗶𝘀𝘁𝗶𝗰𝗲, începând cu ziua lucrătoare următoare celei de finalizare a distribuirii pe listele iniţiale, respectiv 𝟭𝟴 𝗺𝗮𝗶 𝟮𝟬𝟮𝟯, 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗽𝗲𝗿𝘀𝗼𝗮𝗻𝗲𝗹𝗲 𝗶̂𝗻𝗰𝗮𝗱𝗿𝗮𝘁𝗲 𝗶̂𝗻 𝗴𝗿𝗮𝗱 𝗱𝗲 𝗵𝗮𝗻𝗱𝗶𝗰𝗮𝗽 𝗮𝗰𝗰𝗲𝗻𝘁𝘂𝗮𝘁 𝘀̦𝗶 𝗴𝗿𝗮𝘃, iar pachetele se acordă în limita stocului disponibil.

Pachetele cu alimente conțin următoarele produse:

️5 kg făină de grâu,

️4 kg mălai,

️0,8 kg paste făinoase,

️4 litri ulei,

️2 kg zahăr,

️4 kg orez,

️5 conserve de vită (1,5 kg),

️3 conserve carne de porc (0,9 kg),

️5 conserve pate ficat (1 kg),

️1 borcan gem fructe (0,36 kg),

️1 borcan gem fructe dietetic (0,36 kg),

️2 borcane compot fructe (1,44 kg).

Eliberarea pachetelor se va face către titularului beneficiului acordat, în baza prezentării actului de identitate valabil, verificarea identităţii persoanei pe listă şi a semnării de primire a pachetului de alimente. În cazul persoanelor încadrate în grad de handicap accentuat și grav, se prezintă și o copie după certificatul de handicap.

Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială a municipiului Piatra Neamt, Serviciul Asistență Socială, din str. dr. Dimitrie Ernici nr. 3, tel. 0233.218.991 – interior 135.

 

                       

Începând cu luna februarie, până în luna iulie 2023, locuitorii municipiului Piatra-Neamț se pot testa gratuit, la cabinetele medicilor de familie afiliați programului Livero 2 - EST , în vederea prevenirii, depistării precoce, diagnostic și prescrierea tratamentului pacienților care au fost depistați pozitivi cu infecții virale cu virusurile hepatice B/D și C.
Campania LIVE(RO)2-EST este un program al Universității de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” din Iaşi, Asociaţiei Române Anti-Sida (ARAS) și al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Spiridon” Iași, care constă în furnizarea de servicii medicale de prevenire, depistare precoce (screening), diagnostic și direcționare către tratament al pacienților cu boli hepatice cronice, secundare infecțiilor virale cu virusuri hepatitice B/D și C, din regiunile de dezvoltare Nord-Est și Sud-Est.
Proiectul „Program regional integrat de prevenire, depistare precoce (screening), diagnostic și direcționare către tratament al pacienților cu boli hepatice cronice secundare infecțiilor virale cu virusuri hepatice B/D și C din regiunile Nord-Est și Sud-Est - LIVE(RO)2 - EST”, este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Proiectul se derulează până la finalul anului 2023 și are o valoare totală 52,397,520.56 lei, din care valoarea cofinanțării UE 51,661,021.53 lei.
Mai jos găsiți harta medicilor afiliați acestei campanii.
 

În vederea îmbunătățirii infrasctructurii serviciilor sociale acordate la nivel local, astăzi, 18 ianuarie, Direcția de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț lansează în dezbatere publică Planul de  acţiune privind serviciile sociale administrate şi  finanţate din bugetul Consiliului Local al municipiului Piatra-Neamţ pentru anul 2023.

 

Timp de 30 de zile, furnizorii publici şi privaţi, asociaţiile profesionale şi organizaţiile reprezentative ale beneficiarilor de servicii sociale sunt invitați să consulte și să propună proiecte care vizează creșterea calității serviciilor sociale oferite în prezent, cât și înființarea de noi servicii sociale destinate prevenirii şi combaterii situaţiilor de marginalizare şi excludere socială în care se pot afla anumite grupuri sau comunităţi, din municipiul Piatra-Neamț

 

Planul de  acţiune privind serviciile sociale administrate şi  finanţate din bugetul Consiliului Local al municipiului Piatra-Neamţ pentru anul 2023 poate fi consultat mai jos. Așteptăm propunerile și sugestiile dumneavoastră atât pe adresa de e-mail a instituției Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., cât și la registratura Direcției de Asistență Socială a muncipiului Piatra-Neamț, din str. Stefan cel Mare, nr.5.

                            

 

Attachments:
Download this file (Plan  actiune DAS 2023.doc)Plan actiune DAS 2023.doc[ ]2023-01-18

Direcția de Asistență a municipiului Piatra-Neamț, în urma apelului lansat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 13 – Reforme Sociale, a depus la finalul săptămânii trecute proiectul „Centrul de zi pentru susținerea copiilor cu dizabilități”, în vederea obținerii unei finanțari nerambursabile pentru reabilitarea, extinderea și modernizarea unui spațiu dezafectat, din zona Văleni.

Clădirea situată în strada Aleea Tineretului, nr. 7, din municipiul Piatra-Neamț va fi inclusă într-o rețea de centre de zi pentru copiii expuși riscului de a fi separați de familie, în care 42 de copii cu dizabilități, din comunitatea locală, vor putea beneficia de servicii sociale de specialitate, precum:

terapiile recuperatorii de tip kineto;

terapie comportamentală și ocupațională;

logopedie și educație informală si nonformală;

recreere-socializare și consiliere;

dezvoltarea deprinderilor de viață independentă, orientare școlară și profesională;

servicii de consiliere și educare pentru părinți.

Valoarea totală a investiției este de 3.886.731,60 lei, din care finanțarea acordată prin PNRR va fi de 1.943.188,87 lei, iar Direcția de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț va contribui cu suma de 2.574.580,70 lei.

Direcția de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț urmărește creșterea gradului de integrare socială a copiilor cu dizabilități expuși riscului de a fi separați de familiei, prin înființarea unui centru de zi destinat reabilitării funcționale a acestora.

            

Inspectorii de specialitate ai Serviciului de Administrare și Gestionare Locuințe Sociale, din cadrul Direcției de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț au finalizat procedura de evaluare a dosarelor depuse privind repartizarea locuințelor sociale, de tip modul, aferente sesiunii de depunere, organizată în perioada 5 decembrie 2022 – 3 ianuarie 2023.

Contestațiile privind punctajul obținut în urma evaluării pot fi depuse în termen de 7 zile, începând de miercuri, 4 ianuarie, până marți, 10 ianuarie, la sediul Direcției de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț – Biroul Registratură, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni până joi, între orele 8.00-16.30 şi vineri, între orele 8.00-14.00, cu termen de soluționare de 15 zile.

Clasamentul privind punctajul obținut în urma evaluării poate fi consultat mai jos, la avizierul Direcției de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț și la avizierul Serviciului Administrare și Gestionare Locuințe Sociale (Mall Forum Center, etaj 2).

În perioada 5 decembrie 2022 – 3 ianuarie 2023, Primăria municipiului Piatra-Neamț, prin Direcția de Asistență Socială, organizează sesiune de depunere sau actualizare dosare pentru locuințele sociale, de tip modul, situate pe strada Gheorghe Asachi.

Dosarele se depun la sediul Direcției de Asistență Socială – Biroul Registratură, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni până joi, între orele 8.00-16.30 şi vineri, între orele 8.00-14.00, împreună cu următoarele documente justificative:

a) cerere tip;

b) acte de identitate solicitant și membrii familiei (copie și original);

c) acte de stare civilă (certificat de căsătorie, sentință civilă de divorț, sentință civilă privind domiciliul minorului, etc.);

d) acte doveditoare privind veniturile realizate pe ultimele 12 luni pentru fiecare membru de familie major (adeverinţă salariu, cupon pensie, indemnizatie handicap, dispoziție stabilire indemnizație/ stimulent de inserție pentru creșterea copilului, etc.);

e) certificat fiscal de la Direcția de Taxe și Impozite a municipiului Piatra-Neamț;

f) contract de închiriere (înregistrat la ANAF pentru cei care locuiesc cu chirie în regim privat sau contractul de închiere spațiu din fondul locativ de stat);

g) adeverinţă de la asociaţia de proprietari, după modelul prevăzut în Anexa 1.5 la Regulament, din care să reiesă suprafața utilă a construcției și numărul de persoane care contribuie la plata cheltuielilor comune;

h) certificate medicale care să ateste încadrare în grad de handicap sau gradul de invaliditate;

i) adeverinţă de elev, preşcolar sau adeverinţă medicală cu privire la incapacitatea de a urma o formă de învăţământ (pentru copiii aflați în întreținere);

j) actele de studii ale solicitantului;

k) certificat/ legitimație de veteran și văduve de război;

l) Decizia de stabilire a calităţii de beneficiar şi a indemnizaţiei lunare conform prevederilor Decretului-Lege Nr. 118/1990 – Republicat, privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri și a Legii 341/2004 recunoştinţei faţă de eroii-martiri şi luptătorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din decembrie 1989;

m) documente care să ateste că solicitantul a beneficiat de o măsură de protecție specială;

n) declarație pe propria răspundere sub sancțiunea prevăzută de art. 326 din Codul Penal, privind falsul în declarații;

o) copie certificat înmatriculare autovehicul;

p) alte acte ca fiind considerate necesare.

Pentru informații suplimentare puteți apela numărul de telefon 0233/ 622.968, iar documentele necesare repartizării unei locuinţe sociale, cât și alte detalii, se pot găsi accesând următorul link: