Primaria municipiului Piatra-Neamț, prin Direcția de Asistența Sociala a început procedura de înscriere a copiilor de vârsta antepreșcolara în creșe, pentru anul școlar 2022-2023, conform urmatorului calendar:
-Etapa 1: 30 mai – 10 iunie 2022
-Etapa 2: 16 -24 iunie 2022.
Dosarele pentru înscriere se depun, doar de catre reprezentanul legal, la sediul Direcției de Asistența Sociala – Biroul Registratura, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni pâna joi, între orele 8.00-16.30 şi vineri, între orele 8.00-14.00 sau la adresa de email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Dosarul trebuie sa conțina obligatoriu urmatoarele documente:
a) cerere de înscriere (formularul este disponibil atât la registratura, cât și pe site-ul: www.daspn.ro la secțiunea comunicari/ anunturi);
b) copie dupa actele de identitate ale parinților/ reprezentanților legali și, dupa caz, copie a hotarârii/ sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției;
c) adeverința de angajat pentru fiecare dintre parinți/ reprezentanții legali, pentru tipul de program prelungit;
d) adeverința de la medicul de familie în care sa se menționeze ca respectivul copil este sanatos clinic;
e) avizul epidemiologic/ dovada de vaccinare întocmit(a) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sanatații, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unitații;
f) certificatul de naștere al copilului în original și copie.
Criteriile generale de departajare sunt urmatoarele și presupun existența:
- unui document care dovedește ca este orfan de ambii parinți(situația copilului care provine de la o casa de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimileaza situației copilului orfan de ambii parinți);
- unui document care dovedește ca este orfan de un singur parinte;
- unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate, în ciclul antepreșcolar urmator, în unitatea de educație respectiva;
- unui document medical eliberat de medicul specialist/ certificat de orientare școlara și profesionala/ certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.
Nu pot beneficia de servicii pentru educație, îngrijire și supraveghere oferite copiilor antepreșcolari în cadrul creşelor:
- copiii pentru care medicul de familie nu elibereaza adeverința medicala cu textul „sanatos clinic și apt pentru intrare în creșa/colectivitate”;
- copiii ai caror parinţi refuza sa aduca alte documente doveditoare suplimentare, privind situaţia familiala, starea de sanatate a membrilor familiei, veniturile şi domiciliul acestora.
Dosarele depuse în Etapa I vor fi analizate de catre comisia de înscriere a copiilor în unitațile de educație timpurie, în perioada 14.06 – 15.06.2022, iar lista ce conține copiii admiși/ respinși, numar de locuri libere va fi afișata în data de 15.06.2022.
Dosarele depuse în Etapa II vor fi analizate de catre comisia de înscriere a copiilor în unitațile de educație timpurie, în perioada 27.06 – 30.06.2022, iar lista ce conține copiii admiși/ respinși va fi afișata în data de 30.06.2022.
Menționam ca pentru anul școlar septembrie 2022-iulie 2023 sunt disponibile 175 locuri, dupa cum urmeaza:
- Creșa Centru → 35 de locuri,
- Creșa Darmanești → 35 de locuri,
- Creșa Carpați → 35 locuri,
- Creșa Maraței→ 70 locuri.
Pentru informații suplimentare puteți apela numarele de telefon 0233/ 622.968 sau 0748.146.754.
Persoanele care s-au vaccinat cu schema completa împotriva virusului COVID-19 și care nu au ridicat tichetele de masa pâna la data închiderii centrelor de vaccinare din municipiul Piatra-Neamț, le pot ridica de la sediul Direcției de Asistența Sociala – Biroul Registratura, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni pâna joi, între orele 8.00-16.30 şi vineri, între orele 8.00-14.00.
Tichetele de masa, în valoare de 100 de lei, se pot ridica personal, în baza actului de identitate și a adeverinței de vaccinare de catre cetațenii care s-au vaccinat la unul dintre centrele care au funcționat pe raza municipiului, respectiv:
📍Centrul de vaccinare: Piața Centrala „Sf. Gheorghe”, din str. Baltagului;
📍Centrul de vaccinare: Campusul Liceului Economic „Alexandru Ioan Cuza” (fost Economic) din str. Alexandru Lăpușneanu, nr. 16;
📍Centrul de vaccinare de tip „drive-thru” amenajat în parcarea 𝐒𝐡𝐨𝐩𝐩𝐢𝐧𝐠 𝐂𝐢𝐭𝐲, b-dul Decebal, nr.79.
❗️𝗜𝗠𝗣𝗢𝗥𝗧𝗔𝗡𝗧❗️ conform art.5, alin. (3) din Ordinul Ministerului Sanatații nr. 2359/ noiembrie 2021, tichetele de masa se pot ridica în termen de 6 luni de la data vaccinarii cu schema completa.
 

Primaria municipiului Piatra-Neamț, prin Direcția de Asistența Sociala începe de miercuri, 20 aprilie, distribuirea pachetelor cu alimente acordate prin Programul Operaţional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD).

Timp de 45 de zile, în intervalul 20 aprilie – 3 iunie, conform programului 𝐋𝐔𝐍𝐈 - 𝐉𝐎𝐈, între 𝐨𝐫𝐞𝐥𝐞 𝟎𝟖:𝟑𝟎 – 𝟏𝟔:𝟎𝟎 și 𝐕𝐈𝐍𝐄𝐑𝐈, între 𝐨𝐫𝐞𝐥𝐞 𝟎𝟖:𝟑𝟎 – 𝟏𝟒:𝟎𝟎, sunt așteptate la Depozitul Local de pe strada Izvoare, nr.151K, cartier Speranța, urmatoarele categorii de beneficiari:

  • familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001;
  • familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordata în baza Legii nr. 277/2010.
Pachetele cu alimente conțin urmatoarele produse:
✔️ 5 kg faină de grâu;
✔️ 4 kg malai;
✔️ 0,8 kg paste fainoase;
✔️ 4 litri ulei;
✔️ 2 kg zahar;
✔️ 4 kg orez;
✔️ 5 conserve carne de vita (1,5 kg);
✔️ 3 conserve carne de porc (0,9 kg);
✔️ 5 conserve pate ficat (1 kg);
✔️ 1 borcan gem fructe (0,36 kg);
✔️ 1 borcan gem fructe dietetic (0,36 kg);
✔️ 2 borcane compot fructe (1,44 kg).
Eliberarea pachetelor se va face către titularul beneficiului acordat, în baza prezentarii actului de identitate valabil, verificarea identitaţii persoanei pe lista şi a semnarii procesului verbal de primire-primire a pachetului cu alimente.
În intervalul 6 – 20 iunie, se va organiza o nouă etapă de distribuire a pachetelor cu alimente către persoanele cu handicap accentuat sau grav, în limita stocului rămas.
Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la numarul de telefon 0233.218.991 – interior 135 sau 140 - Serviciul de Asistența Sociala.

 

 Fonduri pentru sprijinirea persoanelor care găzduiesc refugiați din Ucraina

Locuitorii municipiului Piatra-Neamț, care găzduiesc persoane refugiate din Ucraina începând cu 8 martie 2022, beneficiază de decontarea cheltuielilor cu hrana în valoare de 20 lei/ zi pentru fiecare persoană. Dosarele se depun în primele 3 zile lucrătoare ale lunii în curs pentru luna precedentă, la sediul Direcției de Asistență Socială – Biroul Registratură, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni până joi, între orele 8.00-16.30 şi vineri, între orele 8.00-14.00. În situația în care solicitarea de decontare se depune după a treia zi lucrătoare a lunii, cererea va fi soluționată luna următoare.

Dosarul se depune de către proprietarul locației și trebuie să cuprindă următoarele documente:

  1. cerere pentru decontarea cheltuielilor cu hrana, conform HG nr. 336 din 2022, în care se menționează numărul persoanelor găzduite, numele și prenumele acestora, localitățile din care aceștia declară că provin și intervalul de timp pentru care se solicită decontarea;
  2.          declarație pe propria răspundere cu privire la realitatea informațiilor cuprinse în cerere;

  3.     copia actului de identitate al proprietarului și documentul care atestă dreptul de folosință asupra locuinței (copie după actul de proprietate) în care sunt găzduite persoanele refugiate; 

  4.       cont IBAN, dacă pe cerere se bifează opțiunea de plată prin virament bancar.

Pentru informații suplimentare puteți apela numărul de telefon 0233/ 622.968. 

În ceea ce privește decontarea cheltuielilor cu cazarea, în cuantum de 50 lei/ persoană/ noapte, urmează să fie emisă o Hotărâre de Guvern. După publicarea acesteia, vom anunța public data de la care se vor putea depune dosarele pentru decontarea cazării.

Attachments:
Download this file (cerere-1.pdf)cerere-1.pdf[ ]2022-04-11
Download this file (declarație-1.pdf)declarație-1.pdf[ ]2022-04-11

 

Direcția de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț colectează produse pentru refugiații care sosesc din Ucraina:

  • alimentare ambalate neperisabile, 
  • articole de îmbrăcăminte pentru adulți și copii, 
  • produse de igienă corporală pentru femei și copii,
  • lenjerii de pat, pături, pilote noi sau puțin uzate și curate,
  • jucării în stare de funcționare.

 Pietrenii care doresc să îi ajute pe refugiații ucrainieni, pot face donații la:

  1.  Sediul Direcției de Asistență Socială din strada Ștefan cel Mare, nr. 5;
  2.  Centrul de Sprijin și Asistență Specializată pentru Copii din strada Gavril Galinescu, nr. 11;
  3.  Serviciul de Asistență Socială din strada Dimitrie Ernici, nr. 3. 
  4.  La cele trei containere:  vizavi de CEC (în centru), vizavi de magazinul Petrodava și la magazinul Orion.

Mâine dimineață, 01.03.2022, în jurul orei 8:00, primul transport de bunuri colectate va pleca spre Vama Siret pentru a le distribui refugiaților, împreună cu colegii Direcției de Asistență Socială Siret.

În cursul săptămânii, personalul Direcției de Asistență Socială va asigura prezența pentru colectarea celor necesare vecinilor noștri greu încercați de un război care nu le aparține, de luni până joi între orele 08:00-16:00 și vineri între 08:00-14:00.

Anunț privind acordare unor prestații financiare excepționale pentru suportarea cheltuielilor legate de plata mijloacelor de transport în comun, pentru copiii aflați în dificultate, prin Direcția de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț

 

Primăria municipiului Piatra-Neamț, prin Direcția de Asistență Socială, primește dosare în vederea acoperirii cheltuielilor legate de plata mijloacelor de transport în comun, în limita a 80 de lei/ lunar pentru fiecare copil aflat în situație de vulnerabilitate.

Pot beneficia de prestații financiare excepționale pentru suportarea cheltuielilor legate de plata mijloacelor de transport în comun, copiii aflați în dificultate care locuiesc în Piatra-Neamț și provin din familii care realizează un venit net lunar pe membru de familie de până la 1.000 lei. Prestațiile, în valoare de până la 80 lei/ lunar pentru fiecare copil, se acordă în limita fondurilor anuale aprobate cu această destinație.

Pentru a beneficia de acordarea prestațiilor financiare excepționale pentru suportarea cheltuielilor legate de plata mijloacelor de transport în comun, trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

 a)  să aibă domiciliul (confirmat prin anchetă socială efectuată de către compartimentul de specialitate din cadrul DAS) în Piatra-Neamț;

b) să frecventeze cursurile învățământului (preșcolar, primar, gimnazial sau liceal) de stat, organizat conform legii;

c) să provină din familii care realizează un venit net lunar pe membru de familie de până la 1.000 lei.

Nu pot beneficia de acest ajutor financiar copiii care se află în îngrijirea unor persoane care se află în una sau mai multe dintre următoarele situații:

a)   Este asistent maternal profesionist, conform legislației în vigoare;

b) Copilul/ copiii este/ sunt în întreținerea acestor persoane în plasament în regim de urgență, conform art. 59 lit. b) din Legea 272/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

c) Este asistentul personal al copilului care beneficiază de indemnizația lunară pentru persoanele cu handicap, conform art. 42 alin. (4) din Legea 448/2006m cu modificările și completările ulterioare.

Dosarele se pot depune doar de către reprezentantul legal al copilului, la sediul Direcției de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț – Biroul de Registratură, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni până joi, între orele 8.00-16.00 şi vineri, între orele 8.00-14.00.

Prestația financiară se acordă în baza unei cereri scrise și următoarele documente care să ateste îndeplinirea condițiilor:

  1. Copie după documentele de identitate ale tuturor membrilor familiei copilului prin care să se ateste componența acesteia;
  2. Adeverințe privind veniturile nete realizate de membrii familiei în luna anterioară depunerii solicitării;
  3. Adeverință eliberată de unitatea de învățământ prin care să se ateste că preșcolarul/ școlarul frecventează cursurile de învățământ de stat, organizat conform legii;
  4. Legitimația/ abonamentul de transport eliberat în luna anterioară depunerii solicitării.

Decontarea abonamentelor pentru transportul în comun se va face lunar, pe o perioadă de 12 luni, doar în baza documentelor justificative menționate mai sus. Acordarea dreptului sau respingerii cererii se realizează în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii cerii. 

Pentru informații suplimentare puteți apela numărul de telefon  0233/622.968.