În perioada 16 august – 15 septembrie 2022, Primăria municipiului Piatra-Neamț, prin Direcția de Asistență Socială organizează sesiune de depunere sau actualizare a dosarelor pentru locuințele sociale.

Cererile se vor depune la sediul Direcției de Asistență Socială – Biroul Registratură, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni până joi, între orele 8.00-16.30 şi vineri, între orele 8.00-14.00, împreună cu următoarele documente justificative:

a) cerere tip;

b) acte de identitate solicitant și membrii familiei (copie și original);

c) acte de stare civilă (certificat de căsătorie, sentință civilă de divorț, sentință civilă privind domiciliul minorului, etc.);

d) acte doveditoare privind veniturile realizate în ultimele 12 luni pentru fiecare membru al familiei, major (adeverinţă salariu, cupon pensie, indemnizatie handicap, dispoziție stabilire indemnizație/ stimulent de inserție pentru creșterea copilului, etc.);

e) certificat fiscal de la Direcția de Taxe și Impozite a municipiului Piatra-Neamț;

f) contract de închiriere (înregistrat la ANAF pentru cei care locuiesc cu chirie în regim privat sau contractul de închiere spațiu din fondul locativ de stat);

g) adeverinţă de la asociaţia de proprietari, după modelul prevăzut în Anexa 1.5 la Regulament, din care să reiesă suprafața utilă a construcției și numărul de persoane care contribuie la plata cheltuielilor comune;

h) certificate medicale care să ateste încadrare în grad de handicap sau gradul de invaliditate;

i) adeverinţă de elev, preşcolar sau adeverinţă medicală cu privire la incapacitatea de a urma o formă de învăţământ (pentru copiii aflați în întreținere);

j) actele de studii ale solicitantului;

k) certificat/ legitimație de veteran și văduve de război;

l) decizia de stabilire a calităţii de beneficiar şi a indemnizaţiei lunare conform prevederilor Decretului-Lege Nr. 118/1990 – Republicat, privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri și a Legii 341/2004 recunoştinţei faţă de eroii-martiri şi luptătorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din decembrie 1989;

m) documente care să ateste că solicitantul a beneficiat de o măsură de protecție specială;

n) declarație pe propria răspundere sub sancțiunea prevăzută de art. 326 din Codul Penal, privind falsul în declarații;

o) copie certificat înmatriculare autovehicul;

p) alte acte ca fiind considerate necesare.

*Se depun doar acele documente justificative care reflectă situația de vulnerabilitate a fiecărui solicitant de locuințe sociale.

*Copiile xerox ale documentelor solicitate se confruntă cu originalul aplicându-se sigiliul „Conform cu originalul” pe fiecare document în parte. Menţionăm că aceste documente sunt obligatorii în vederea stabilirii clasamentului cu ordinea de priorități a solicitanților de locuințe sociale destinate închirierii.

*Aparatul de specialitate al Direcției de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț va efectua ancheta socială pentru fiecare cerere, la domiciul declarat de solicitant.

Pentru informații suplimentare puteți apela numărul de telefon 0233/ 622.968, iar documentele necesare repartizării unei locuinţe sociale, cât și alte detalii, se pot găsi accesând rubrica „Serviciul Administrare și Gestionare Locuințe Sociale”. 

 

Inspectorii de specialitate ai Direcției de Asistența Sociala a municipiului Piatra-Neamț au finalizat procedura de evaluare a dosarelor depuse privind înscrierea copiilor de vârsta antepreșcolara în creșe, pentru anul școlar 2022-2023.
În prima etapa de înscriere s-au depus 232 de cereri, fiind declarate ca admise doar dosarele care au respectat condițiile de acces și care au obținut punctajul necesar ocuparii unuia dintre cele 175 de locuri disponibile în anul școlar 2022 - 2023. Deoarece toate locurile din creșe au fost ocupate, NU se va mai desfașura a doua etapă de înscriere, programata în perioada 16 - 24 iunie 2022.
Conform metodologiei, nu pot beneficia de servicii integrate de educație, îngrijire și supraveghere în cadrul creşelor:
- copiii ai caror părinţi nu au domiciliul/ reședința pe raza municipiului Piatra-Neamţ;
- copiii pentru care medicul de familie nu eliberează adeverință medicală cu textul „sanatos clinic și apt pentru intrare în creșa/ colectivitate”;
- copiii ai caror parinţi refuza sa aduca alte documente doveditoare suplimentare, privind situaţia familiala, starea de sanatate a membrilor familiei, veniturile şi domiciliul acestora.
Criteriile suplimentare de departajare sunt urmatoarele:
- copiii care au frecventant ciclul antepreșcolar septembrie 2021 – iulie 2022;
- fratele/sora copilului care a frecventant ciclul antepreșcolar septembrie 2021 – iulie 2022 și frecventeaza și ciclul antepreșcolar septembrie 2022 – iulie 2023;
- domiciliul parinților/ parintelui copilului care frecventeaza și ciclul antepreșcolar septembrie 2022 – iulie 2023, este în apropriere de locația creșei pentru care a optat;
- locul de muncă al parinților/parintelui copilului care frecventeaza și ciclul antepreșcolar septembrie 2022 – iulie 2023, este în apropriere de locația creșei pentru care a optat;
- fratele/sora copilului care frecventeaza ciclul antepreșcolar septembrie 2022 – iulie 2023 are vârsta cuprinsa între 0 – 6 luni.
Punctaj dosar:
- copiii din municipiul Piatra Neamț, ai caror parinți/ reprezentanți legali au domiciliul/reședința pe raza municipiului Piatra-Neamț – 10 puncte;
- unui document care dovedește că este orfan de ambiipărinți (situația copilului care provine de la o casa de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii parinți) – 10 puncte;
- unui document care dovedește ca este orfan de un singur parinte – 10 puncte;
- unui frate/ a unei surori înmatriculat/ înmatriculate, în ciclul antepreșcolar urmator, în unitatea de educație respectiva – 10 puncte;
- unui document medical eliberat de medicul specialist/certificat de orientare școlara și profesionala/ certificat de încadrare în grad de handicap a copilului – 10 puncte;
- copiii care au frecventant ciclul antepreșcolar septembrie 2021 – iulie 2022 – 10 puncte;
- fratele/ sora copilului care a frecventant ciclul antepreșcolar septembrie 2021 – iulie 2022 și frecventeaza și ciclul antepreșcolar septembrie 2022 – iulie 2023 – 10 puncte;
- domiciliul parinților/ parintelui copilului care frecventeaza și ciclul antepreșcolar septembrie 2022 – iulie 2023, este în apropriere de locația creșei pentru care a optat – 10 puncte;
- locul de munca al parinților/parintelui copilului care frecventeaza și ciclul antepreșcolar septembrie 2022 – iulie 2023, este în apropriere de locația creșei pentru care a optat – 10 puncte;
- fratele/ sora copilului care frecventeaza ciclul antepreșcolar septembrie 2022 – iulie 2023 are vârsta cuprinsa între 0 – 6 luni – 10 puncte.
Attachments:
Download this file (Cresa Carpați.pdf)Cresa Carpați.pdf[ ]2022-06-15
Download this file (CRESA MARATEI.pdf)CRESA MARATEI.pdf[ ]2022-06-15
Download this file (CRESA DARMANESTI.pdf)CRESA DARMANESTI.pdf[ ]2022-06-15
Download this file (CRESA CENTRU.pdf)CRESA CENTRU.pdf[ ]2022-06-15
Primaria municipiului Piatra-Neamț, prin Direcția de Asistența Sociala a început procedura de înscriere a copiilor de vârsta antepreșcolara în creșe, pentru anul școlar 2022-2023, conform urmatorului calendar:
-Etapa 1: 30 mai – 10 iunie 2022
-Etapa 2: 16 -24 iunie 2022.
Dosarele pentru înscriere se depun, doar de catre reprezentanul legal, la sediul Direcției de Asistența Sociala – Biroul Registratura, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni pâna joi, între orele 8.00-16.30 şi vineri, între orele 8.00-14.00 sau la adresa de email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Dosarul trebuie sa conțina obligatoriu urmatoarele documente:
a) cerere de înscriere (formularul este disponibil atât la registratura, cât și pe site-ul: www.daspn.ro la secțiunea comunicari/ anunturi);
b) copie dupa actele de identitate ale parinților/ reprezentanților legali și, dupa caz, copie a hotarârii/ sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției;
c) adeverința de angajat pentru fiecare dintre parinți/ reprezentanții legali, pentru tipul de program prelungit;
d) adeverința de la medicul de familie în care sa se menționeze ca respectivul copil este sanatos clinic;
e) avizul epidemiologic/ dovada de vaccinare întocmit(a) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sanatații, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unitații;
f) certificatul de naștere al copilului în original și copie.
Criteriile generale de departajare sunt urmatoarele și presupun existența:
- unui document care dovedește ca este orfan de ambii parinți(situația copilului care provine de la o casa de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimileaza situației copilului orfan de ambii parinți);
- unui document care dovedește ca este orfan de un singur parinte;
- unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate, în ciclul antepreșcolar urmator, în unitatea de educație respectiva;
- unui document medical eliberat de medicul specialist/ certificat de orientare școlara și profesionala/ certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.
Nu pot beneficia de servicii pentru educație, îngrijire și supraveghere oferite copiilor antepreșcolari în cadrul creşelor:
- copiii pentru care medicul de familie nu elibereaza adeverința medicala cu textul „sanatos clinic și apt pentru intrare în creșa/colectivitate”;
- copiii ai caror parinţi refuza sa aduca alte documente doveditoare suplimentare, privind situaţia familiala, starea de sanatate a membrilor familiei, veniturile şi domiciliul acestora.
Dosarele depuse în Etapa I vor fi analizate de catre comisia de înscriere a copiilor în unitațile de educație timpurie, în perioada 14.06 – 15.06.2022, iar lista ce conține copiii admiși/ respinși, numar de locuri libere va fi afișata în data de 15.06.2022.
Dosarele depuse în Etapa II vor fi analizate de catre comisia de înscriere a copiilor în unitațile de educație timpurie, în perioada 27.06 – 30.06.2022, iar lista ce conține copiii admiși/ respinși va fi afișata în data de 30.06.2022.
Menționam ca pentru anul școlar septembrie 2022-iulie 2023 sunt disponibile 175 locuri, dupa cum urmeaza:
- Creșa Centru → 35 de locuri,
- Creșa Darmanești → 35 de locuri,
- Creșa Carpați → 35 locuri,
- Creșa Maraței→ 70 locuri.
Pentru informații suplimentare puteți apela numarele de telefon 0233/ 622.968 sau 0748.146.754.
Persoanele care s-au vaccinat cu schema completa împotriva virusului COVID-19 și care nu au ridicat tichetele de masa pâna la data închiderii centrelor de vaccinare din municipiul Piatra-Neamț, le pot ridica de la sediul Direcției de Asistența Sociala – Biroul Registratura, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni pâna joi, între orele 8.00-16.30 şi vineri, între orele 8.00-14.00.
Tichetele de masa, în valoare de 100 de lei, se pot ridica personal, în baza actului de identitate și a adeverinței de vaccinare de catre cetațenii care s-au vaccinat la unul dintre centrele care au funcționat pe raza municipiului, respectiv:
📍Centrul de vaccinare: Piața Centrala „Sf. Gheorghe”, din str. Baltagului;
📍Centrul de vaccinare: Campusul Liceului Economic „Alexandru Ioan Cuza” (fost Economic) din str. Alexandru Lăpușneanu, nr. 16;
📍Centrul de vaccinare de tip „drive-thru” amenajat în parcarea 𝐒𝐡𝐨𝐩𝐩𝐢𝐧𝐠 𝐂𝐢𝐭𝐲, b-dul Decebal, nr.79.
❗️𝗜𝗠𝗣𝗢𝗥𝗧𝗔𝗡𝗧❗️ conform art.5, alin. (3) din Ordinul Ministerului Sanatații nr. 2359/ noiembrie 2021, tichetele de masa se pot ridica în termen de 6 luni de la data vaccinarii cu schema completa.
 

Primaria municipiului Piatra-Neamț, prin Direcția de Asistența Sociala începe de miercuri, 20 aprilie, distribuirea pachetelor cu alimente acordate prin Programul Operaţional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD).

Timp de 45 de zile, în intervalul 20 aprilie – 3 iunie, conform programului 𝐋𝐔𝐍𝐈 - 𝐉𝐎𝐈, între 𝐨𝐫𝐞𝐥𝐞 𝟎𝟖:𝟑𝟎 – 𝟏𝟔:𝟎𝟎 și 𝐕𝐈𝐍𝐄𝐑𝐈, între 𝐨𝐫𝐞𝐥𝐞 𝟎𝟖:𝟑𝟎 – 𝟏𝟒:𝟎𝟎, sunt așteptate la Depozitul Local de pe strada Izvoare, nr.151K, cartier Speranța, urmatoarele categorii de beneficiari:

  • familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001;
  • familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordata în baza Legii nr. 277/2010.
Pachetele cu alimente conțin urmatoarele produse:
✔️ 5 kg faină de grâu;
✔️ 4 kg malai;
✔️ 0,8 kg paste fainoase;
✔️ 4 litri ulei;
✔️ 2 kg zahar;
✔️ 4 kg orez;
✔️ 5 conserve carne de vita (1,5 kg);
✔️ 3 conserve carne de porc (0,9 kg);
✔️ 5 conserve pate ficat (1 kg);
✔️ 1 borcan gem fructe (0,36 kg);
✔️ 1 borcan gem fructe dietetic (0,36 kg);
✔️ 2 borcane compot fructe (1,44 kg).
Eliberarea pachetelor se va face către titularul beneficiului acordat, în baza prezentarii actului de identitate valabil, verificarea identitaţii persoanei pe lista şi a semnarii procesului verbal de primire-primire a pachetului cu alimente.
În intervalul 6 – 20 iunie, se va organiza o nouă etapă de distribuire a pachetelor cu alimente către persoanele cu handicap accentuat sau grav, în limita stocului rămas.
Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la numarul de telefon 0233.218.991 – interior 135 sau 140 - Serviciul de Asistența Sociala.

 

 Fonduri pentru sprijinirea persoanelor care găzduiesc refugiați din Ucraina

Locuitorii municipiului Piatra-Neamț, care găzduiesc persoane refugiate din Ucraina începând cu 8 martie 2022, beneficiază de decontarea cheltuielilor cu hrana în valoare de 20 lei/ zi pentru fiecare persoană. Dosarele se depun în primele 3 zile lucrătoare ale lunii în curs pentru luna precedentă, la sediul Direcției de Asistență Socială – Biroul Registratură, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni până joi, între orele 8.00-16.30 şi vineri, între orele 8.00-14.00. În situația în care solicitarea de decontare se depune după a treia zi lucrătoare a lunii, cererea va fi soluționată luna următoare.

Dosarul se depune de către proprietarul locației și trebuie să cuprindă următoarele documente:

  1. cerere pentru decontarea cheltuielilor cu hrana, conform HG nr. 336 din 2022, în care se menționează numărul persoanelor găzduite, numele și prenumele acestora, localitățile din care aceștia declară că provin și intervalul de timp pentru care se solicită decontarea;
  2.          declarație pe propria răspundere cu privire la realitatea informațiilor cuprinse în cerere;

  3.     copia actului de identitate al proprietarului și documentul care atestă dreptul de folosință asupra locuinței (copie după actul de proprietate) în care sunt găzduite persoanele refugiate; 

  4.       cont IBAN, dacă pe cerere se bifează opțiunea de plată prin virament bancar.

Pentru informații suplimentare puteți apela numărul de telefon 0233/ 622.968. 

În ceea ce privește decontarea cheltuielilor cu cazarea, în cuantum de 50 lei/ persoană/ noapte, urmează să fie emisă o Hotărâre de Guvern. După publicarea acesteia, vom anunța public data de la care se vor putea depune dosarele pentru decontarea cazării.

Attachments:
Download this file (cerere-1.pdf)cerere-1.pdf[ ]2022-04-11
Download this file (declarație-1.pdf)declarație-1.pdf[ ]2022-04-11