În perioada 16 august – 15 septembrie 2022, Primăria municipiului Piatra-Neamț, prin Direcția de Asistență Socială organizează sesiune de depunere sau actualizare a dosarelor pentru locuințele sociale.
Cererile se vor depune la sediul Direcției de Asistență Socială – Biroul Registratură, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni până joi, între orele 8.00-16.30 şi vineri, între orele 8.00-14.00, împreună cu următoarele documente justificative:
a) cerere tip;
b) acte de identitate solicitant și membrii familiei (copie și original);
c) acte de stare civilă (certificat de căsătorie, sentință civilă de divorț, sentință civilă privind domiciliul minorului, etc.);
d) acte doveditoare privind veniturile realizate în ultimele 12 luni pentru fiecare membru al familiei, major (adeverinţă salariu, cupon pensie, indemnizatie handicap, dispoziție stabilire indemnizație/ stimulent de inserție pentru creșterea copilului, etc.);
e) certificat fiscal de la Direcția de Taxe și Impozite a municipiului Piatra-Neamț;
f) contract de închiriere (înregistrat la ANAF pentru cei care locuiesc cu chirie în regim privat sau contractul de închiere spațiu din fondul locativ de stat);
g) adeverinţă de la asociaţia de proprietari, după modelul prevăzut în Anexa 1.5 la Regulament, din care să reiesă suprafața utilă a construcției și numărul de persoane care contribuie la plata cheltuielilor comune;
h) certificate medicale care să ateste încadrare în grad de handicap sau gradul de invaliditate;
i) adeverinţă de elev, preşcolar sau adeverinţă medicală cu privire la incapacitatea de a urma o formă de învăţământ (pentru copiii aflați în întreținere);
j) actele de studii ale solicitantului;
k) certificat/ legitimație de veteran și văduve de război;
l) decizia de stabilire a calităţii de beneficiar şi a indemnizaţiei lunare conform prevederilor Decretului-Lege Nr. 118/1990 – Republicat, privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri și a Legii 341/2004 recunoştinţei faţă de eroii-martiri şi luptătorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din decembrie 1989;
m) documente care să ateste că solicitantul a beneficiat de o măsură de protecție specială;
n) declarație pe propria răspundere sub sancțiunea prevăzută de art. 326 din Codul Penal, privind falsul în declarații;
o) copie certificat înmatriculare autovehicul;
p) alte acte ca fiind considerate necesare.
*Se depun doar acele documente justificative care reflectă situația de vulnerabilitate a fiecărui solicitant de locuințe sociale.
*Copiile xerox ale documentelor solicitate se confruntă cu originalul aplicându-se sigiliul „Conform cu originalul” pe fiecare document în parte. Menţionăm că aceste documente sunt obligatorii în vederea stabilirii clasamentului cu ordinea de priorități a solicitanților de locuințe sociale destinate închirierii.
*Aparatul de specialitate al Direcției de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț va efectua ancheta socială pentru fiecare cerere, la domiciul declarat de solicitant.
Pentru informații suplimentare puteți apela numărul de telefon 0233/ 622.968, iar documentele necesare repartizării unei locuinţe sociale, cât și alte detalii, se pot găsi accesând rubrica „Serviciul Administrare și Gestionare Locuințe Sociale”.






Primaria municipiului Piatra-Neamț, prin Direcția de Asistența Sociala începe de miercuri, 20 aprilie, distribuirea pachetelor cu alimente acordate prin Programul Operaţional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD).
Timp de 45 de zile, în intervalul 20 aprilie – 3 iunie, conform programului 𝐋𝐔𝐍𝐈 - 𝐉𝐎𝐈, între 𝐨𝐫𝐞𝐥𝐞 𝟎𝟖:𝟑𝟎 – 𝟏𝟔:𝟎𝟎 și 𝐕𝐈𝐍𝐄𝐑𝐈, între 𝐨𝐫𝐞𝐥𝐞 𝟎𝟖:𝟑𝟎 – 𝟏𝟒:𝟎𝟎, sunt așteptate la Depozitul Local de pe strada Izvoare, nr.151K, cartier Speranța, urmatoarele categorii de beneficiari:
- familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001;
- familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordata în baza Legii nr. 277/2010.












Fonduri pentru sprijinirea persoanelor care găzduiesc refugiați din Ucraina
Locuitorii municipiului Piatra-Neamț, care găzduiesc persoane refugiate din Ucraina începând cu 8 martie 2022, beneficiază de decontarea cheltuielilor cu hrana în valoare de 20 lei/ zi pentru fiecare persoană. Dosarele se depun în primele 3 zile lucrătoare ale lunii în curs pentru luna precedentă, la sediul Direcției de Asistență Socială – Biroul Registratură, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni până joi, între orele 8.00-16.30 şi vineri, între orele 8.00-14.00. În situația în care solicitarea de decontare se depune după a treia zi lucrătoare a lunii, cererea va fi soluționată luna următoare.
Dosarul se depune de către proprietarul locației și trebuie să cuprindă următoarele documente:
- cerere pentru decontarea cheltuielilor cu hrana, conform HG nr. 336 din 2022, în care se menționează numărul persoanelor găzduite, numele și prenumele acestora, localitățile din care aceștia declară că provin și intervalul de timp pentru care se solicită decontarea;
-
declarație pe propria răspundere cu privire la realitatea informațiilor cuprinse în cerere;
-
copia actului de identitate al proprietarului și documentul care atestă dreptul de folosință asupra locuinței (copie după actul de proprietate) în care sunt găzduite persoanele refugiate;
-
cont IBAN, dacă pe cerere se bifează opțiunea de plată prin virament bancar.
Pentru informații suplimentare puteți apela numărul de telefon 0233/ 622.968.
În ceea ce privește decontarea cheltuielilor cu cazarea, în cuantum de 50 lei/ persoană/ noapte, urmează să fie emisă o Hotărâre de Guvern. După publicarea acesteia, vom anunța public data de la care se vor putea depune dosarele pentru decontarea cazării.